2013. július 15., hétfő

Őrült amcsik



Na tegnap egy jót aludt végre mindenki, 11-kor kecmeregtünk ki a konyhába. Én bedobtam a jó kis jalepeno-s sajtos zsemlémet chedarral, sonkával, krémsajttal, salátával, Pringles-szel na meg az otthonról hozott Univer majonézemmel (mi lesz velem ha elfogy? :S), de a többiek is belakomáztak baconös tojásrántottával :D Felfedeztem legcukibb szomszédainkat is, a mókusokat, akik föl-le futkosnak a fán és az erkélyen *.* Ismét net volt a program délután, ugyanis hiába akartunk teniszezni, sajnos kivételesen be volt foglalva :(
"Cuki kis patkány", ahogy Ádám mondaná :D
Este mentünk volna Vali búcsúbulijába is, de este 7-től olyan mértékű eső kezdett esni, hogy inkább maradtunk az otthon melegében. Filmeztünk egy kicsit, megvacsoráztunk (tényleg kalóriaszegényen!), sörözgettünk, aztán éjfél körül már nyugovóra tértünk, mert a srácokért reggel 7.15-re jött a shuffle, hogy elvigye őket az orientation-re.

Természetesen a nagy készülődésre én is felébredtem, de ugye nekem csak 1 hét múlva kezdek orientálódni, úgyhogy napközben egyedül ütöm el az időt… Egyelőre netezéssel, és edzéssel (vagy valami annak hívható dologgal szórakoztatom magam, de este teniszeztünk is :D Az elkövetkezendő napokban terveztem sétálgatni is, mondjuk a postáig. Ma már mehettünk volna a kulcsunkért, de már nem fértem be a Timiékhez az autóba, úgyhogy megkértem őket, hogy hozzák el. Hát nem adták ki nekik, hanem azt üzenték nekem, hogy "Bring down your lazy ass to the office"... Kíváncsi vagyok mt szólna, ha neki kéne gyalogolnia 4 kilométert :P

Na addig is, amíg nem történik sok érdekes velem, itt van néhány érdekesség USAnkáról:

1. Az amcsik szar sofőrök.
Elnézést a kifejezésért, de ezt nem lehet szebben mondani. Mint említettem jó pár alkalommal majdnem letoltak, belénk jöttek stb, de ez még semmi. Mint kiderült a KRESZ itt amolyan útmutató (mint a kalóz kódex): jobbkéz szabály nincsen, és a többi elsőbbségadós sem nagyon működik, inkább az erősebb kutyus ölel elv érvényesül. Ami még szintén hasonlóan érdekes, hogy ha piros a lámpa, attól még kanyarodhatsz jobbra gond nélkül :D

Egyik kéz cigi, másik kéz redbull vagy telefon :P
2. Hideg
Imádják. Minden formában. Egyrészt akárhova is lépsz be, tuti maxon megy a klíma. Itt van például ez a közösségi terünk. Múltkor már alapból pulcsiban mentem át, mert tudtam, hogy esélytelen kibírni, de ma például hiába volt kint 10 fok, a klíma úgy is ment én meg még jobban fáztam :P

Másrészt a jégről sem szabad megfeledkezni. Jég az van mindenhol, előre kell szólni, ha nem kérsz az italodba – a vízzel az élen. Még anno italismeretből tanultuk, hogy ha amerikai vendégeink vannak, és kirakunk nekik egy kancsó jeges vizet előre az asztalra, akkor annak nagyon fognak örülni. Mostmár értem… Az IKEÁ-ban az italtöltős pultnál külön jégadagoló van :D
Nem arról van szó, én imádom a jeget, de néha kicsit túlzásnak érzem :D
 3. Ingyen innivaló
Elég gyorsan megtanultuk, hogy a víz ingyenes. Mindenhol. Anno ugye idehaza is törvény volt, de a meki és társai kilobbizták, hogy ez milyen hülyeség. Itt ingyen és bérmentve kapod a vizet jéggel és citrommal együtt :D Továbbá ha esetleg urasan egy kólát rendelnél, azt ingyen utántöltik (mint itthon a KFC-ben)
 
4. Katonának lenni raj
De még mennyire! Mikor megérkeztünk a reptérre, egyből óriásplakátokkal találtuk magunkat szembe (nem, nem Jack O'Neill képe bátorított), amik arra buzdítottak, hogy lépj be a seregbe vagy jelentkezz az Air Force Academy-re. A katonáknak itt presztízsük van, különleges kedvezményekkel bírnak, 10-20% kedvezményt kapnak egy rakás helyen (ehhez képest a mi Broadmooros 5%-unk a Nemzeti Szeszboltban nem is rossz :D) Ja és mellesleg a katonákért oda-meg vissza vannak a nők :D

5. Mértékegységek
Anno még említettem a dátumformátumot. Na, ezek kb. ugyanolyan rosszak. Annyi előnyt azért adnak nekünk, hogy általában (!) ráírják SI mértékegységben is (végülis miért találták ki a System International-t, biztos nem azért hogy INTERNATIONAL használjuk), de azért csak ízelítőnek - hátha közben én is megtanulom őket:
  • 1 OZ (uncia) = 28,349523 g
  • 1 font = 453.59237 g
  • 1 gallon = 3.78541178 liter
  • 1 mérföld = 1.609344 km
  • 1 inch = 2,54 cm
  • 1 foot/feet = 30,48 cm
  • Fahrenheit-fok: a átszámítása Celsiusra roppant egyszerű: °C = (°F ‒ 32) · 5/9
A Google-ben találtam, így megnyugtató, hogy nem csak engem idegesít :DDD
+1. Környezetvédelem
Ha már volt környezetgazdaságtanom… Dumál itt mindenki a fogyasztói társadalomról és hogy mekkora szemetet termel ill. energiát pazarol. Na, ami nálunk Európában megy, az kismiska az itten romboláshoz képest… Mostmár értem, miért okolja mindenki az amerikaiakat a globális felmelegedésért és minden másért…

Egyrészt ugye ott a már emlegetett klíma, ami éjjel-nappal megy. Másrészt minden autó V6 vagy V8-as motor iszonyatos fogyasztással, gigantikus tankkal. Továbbá otthon a környezetvédelmi termékdíj miatt a zacskókat már nem osztogatják. Hogy itt környezetvédelem? Le van szarva, úgy dobálják utánad a műanyag tasakokat, hogy alig győzöd szedegetni :P Talán ami pozitívabb, hogy minden óriási kiszerelés, és ezért kevesebb a szemét, de amennyit ezek esznek, így is van éppen elég :P

Ja és még valami: a szelektív hulladékgyűjtés. Nálunk már óvodás korban elkezdik sulykolni, hogy üveg = zöld, papír = kék stb. és külön gyűjtsünk mindent. Ahhoz képest, hogy otthon Vácdukán (1000 fő alatti település) is ki vannak rakva a szelektív gyűjtő konténerek (amik mellesleg mindig teli vannak), itt egyet se láttam. Mindig elhatároztam, hogyha külön fogok élni, ehhez híven külön fogok gyűjteni mindent. Hát itt aztán gyűjthetem, mert szerintem ha kiejteném a számon a "selective" szót, káromkodásnak vennék, annyira nem hallottak még róla :P
Semmi ilyesmi :P
Összességében lehet szidni az amcsikat, és én is szidom őket, és nagy a culture schock, és nagyon más a gondolkodásmód, de ennek ellenére: jó lesz nekünk itt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése